lidl áruház

Lidl vezető palackos bor exporterré vált

2018-ban több mint 20,5 millió palack bort adott el a Lidl hálózata, melynek több mint felét külföldi piacokra sikerült értékesítenie. Ez a mennyiség a teljes magyar borexport 27%-át teszi ki.

A Lidl áruházlánc 2018-as értékesítése, mennyisége alapján közel 35%-kal túlszárnyalta az előző évben értékesített mennyiséget. A hatalmas növekedési volument pontosan azt jelenti, hogy a teljes magyar palackos borexport 17 milliárd forisntos bevételéből a Lidl 4,6 milliárd forintos bevétellel részesül

A cég brszámolója szerint a növekedés volumene hasonló nagyságú volt a belföldi és a külföldi piacokon is. A legnagyobb volumenben a magyar borokat a német, angol, szlovák és a lengyel piacokra értékesítették az elmúlt években. A négy fő export piac mellett a Lidl további tíz európai országba értékesít magyar borokat.

Összesen 165 féle magyar bor került értékesítésre, mellyek közül a legnépszerűbbek és a legnagyobb palckszámban értékesített borfajták a királyleányka, szürkebarát és tokaji furmint voltak.

Összeségében a magyar borászatok nagyságrendileg 11 millió palack bort exportáltak a Lidl áruházlanc segítségével az európai piacokra, míg a Lidl hazai áruházaiban közel 9,5 millió magyar palackos bor került értékesítésre. A Lidl áruházaiban elérhető legfrissebb akciós borok után a Lidl újság aktuális számaiban tájékozódhat.